Monday, February 14, 2011

Hepi Valentines day...??


Askum korang sori laa nak cepat je sbnrnye ni... Oklah nak citer sket pasal sambutan Valentines Day ni... (Eh korang sambut ke haaa..?) Secare umum nye umat Islam khusus nye tidak digalakkan menyambut hari Valentines ni,dan ade yg mengatakan ianya HARAM disisi Islam...


Isshhh...korang jgn salah anggap pulak yer,aku bukan nak 'sekolah kan' sape2 yg menyambut nye.. Up to you guys,tiada bantahan atau sebarang larangan dr aku.. Rase nye between aku n asben dulu pon secare kasar nye ade gak TER sambut valentines ni,tp bukan dgn care bercandle light dinner bagai,kadang2 aku terbagi kad & hadiah kat asben,sbb rate2 buat sale sempena Valentines kan? Benda2 yg dorang tu chomel dan kiut tu yg terbeli dan terbagi hadiah as Valentines prezent tu...!!


Pada aku,benda ni ditukar kan dgn hari berkasih syg,is more meaningful for me.. Kalau nak di ikut kan TIAP2 HARI aku berkasih syg dgn org2 tersayang!! Ofcoz laa kdg2 tu TER "wish" happy Valentines Day kat MAK sendiri..sbb dia yg paling aku syg,then wish kat abah aku then suami aku...


Memang laa benda ni agak ganjil pada mereka2 yg sgt 'anti' dgn Valentines day... Tapi kite jgn huru hara sgt laa,sbb Islam itu indah,Allah swt itu maha adil & mengetahui.. Hanya DIA saja yg boleh mengadili kite,dan bukan nye korang nak kutuk2 org "melayu" yg sambut Valentines day ni (dgn cara sengaje atau tak sengaja..) Nasihat boleh,kalau dah tak sambut tu duk diam2 jgn dok ngutuk org2 yg sambut k..?


Eh,korang rase aku macam nak sambut ke..?? Ternyate korang memang salah aku dan suami rata2 mmg "tidak akan" menyambutnye..we always happy n love each other tiap2 saat selagi kami masih bernafas,dan kami tersangat2 bahagia dgn anak2 terchinta,bersyukur dgn kebahagiaan & limpah kurnia dr-NYA...


-END-

No comments:

Post a Comment