Friday, December 31, 2010

SELAMAT TAHUN BARU U ALL....!!


Aku menulis di malam tahun baru.. (sekadar memenuhi rase bosan malam tahun baru yg tak kemane2 ni.. Ikotkan hati nak merayap lg mlm thn baru ni,mcm zaman 'mode-mode' dolu tp memandangkan si kecik Khayra tu arini mood dia tak brape baik so takde mood juge lah mummy nyer nak bawak anak2 chenta gi tgk bunge api..walaupon siang tadi dah bawak anak2 jenjalan & sopping2 sket,hehehe..)


Okeh lets start SESI KENANG-MENGENANG PERISTIWA SEDIH PILU TAWA GUMBIRA HAHAHAHAHAHA SEPANJANG TAHUN 2010...!!


  • dapat tahu pregnant lagi (hehehee,ingat lagi mase tu my 1st impression,OH NO NGANDUNG LAGIK..?? Sebab tak brape nak ready 4 the second baby coz that time Irish baru 4 bulan lebih,pape2 pun tetap BERSYUKUR...alhamdulilah..)
  • muntah2 teruk 'morning sickness' (hadap jelah kan....?)
  • birthday aku di sambut sederhana JER... (wah wah wah ayat mcm request nak celeb gempak2 je utk tahun 2011 ni?)
  • kehilangan kawan baik,dia bukan meninggal ok,tp di sorok...
  • gaduh besar besaran dgn asben tak ingat gare2 ape.. yg penting memang best lah gaduh tu,dahla aku ngandung 5bln eh boleh plak kungfu2 bagai.. (standard laa beb,rumah tangga mane yg tak berantakan kan? korang 365hari aman je ke..? alien kat planet tu pon gadoh laki bini ok..? gaduh2 sayang gitu...aaauwwww...!!)
  • dah gi scan bnyk kali doktor ckp kalini baby GURL,hepi sokmo demo..
  • berpuase dlm keadaan hamil utk kali kedua,syukur 30hari tak ponteng langsung nok,gagah giler mak..
  • hooray RAYE...baju raye konon2 nak sedondon kaler GREY,pastu last mnit baru nak tempah tailor smue tak accept,nah amek ko terus rojak color,bantai jelah janji aku dpt raye sakan..
  • last minit baru nak pikior nak beranak spital mane,nak gi private asben kate membazir,kot2 kene operate plak tergadai bulu2 yg ade.. pastu dah depan kaunter spital private ni,si asben plak tukar fikiran takmau sebab cuak nak neman kan aku beranak,(takut masuk labor room) SUDAHNYE AKU PILIH PPUM jugak,tempat Irish lahir walaupon aku agak kureng sikit dgn layanan kat situ.. :(
  • bersalin sebulan afta raye,hepi tak terkate dpt baby gurl yg di idam2 kan.. boleh laa IZARA menjadi peneman setia mummy gi pasar gi soping gi bercanda gi beli coli gi restroom gi jd teman gosip dan mcm2 lg lah..
  • berpantang buat pertama kali dirumah baru di batang kali,best & peacefull..(bkn umah aku umah parents aku daaaa...)
  • majlis cukur jambul Izara wat kat ampang simple & sederhana.. (thanx to mak abah aku,kerana bnyk membantu..)
  • sepupu bertunang sepupu berkahwin ujung tahun ni dr bulan october sampai laa bulan december mmg bnyk giler..
  • menyambut tahun baru dirumah saje serta melayan anak2,asben melepak dgn kwn2 merambu entah kemane,yang aku bersila tgk tv sambil menulis blog & berfesbuk2 (wish wish org hepi nu year..bosan pulak tetibe..?)

No comments:

Post a Comment