Sunday, January 9, 2011

NO MORE FUNDAY ON SUNDAY



"NO MORE FUNDAY ON SUNDAY"

Sedih kan statement nie..? Korang nak tahu knape jadi camtu,sebab start December 2010 dan bulan2 seterusnye my hubby miamor berkerja hari Ahad sampai Jumaat..
-
Kesian kan,dia cume ade satu hari je iaitu hari Sabtu untuk spend lebih mase,bermanje dgn aku & anak2.. (bunyik mcm frust jek..?? memang pon.. )
-
Pulak tu bile hari Sabtu je,waktu tu rase macam singkat je,hubby bangun,mandi,sarapan,duduk tgk tv,mkn tengahari plak,pastu baru siap2 gi bawak anak2 jenjalan,huha huhi huha huhi dah petang,then maghrib dah balik umah (sbb MIL tak bagi balik lewat malam mcm zaman2 muda2 dulu,katenye baby kecik lagi risau laa dia berembun nnt senang dpt penyakit.)
-
Memang tak puas hati & tak rela hati sebenarnye,tapi ape boleh buat,dia mencari rejeki yg hahal untuk menyare kehidupan kami sekeluarge,mungkin itu lah pengorbanan dia,terpakse ikot schedule keje camtu.. Korang jgn tak tahu,dia kuar pegi keje kul 3.45pg,balik 7.30mlm ok..(mesti korang tertanye2 apekah pekerjaan misteri laki aku ni kan..? sebab waktu bekerja mcm JAGA/security guard je kan,hahahahaha..)
-
Hari Ahad ade kelonggaran sket,waktu keje bleh gi kul 9pagi,balik 6ptg,walaupon ade 'kelonggaran' tapi muke aku tetap 'ketat' sebab mane ade org keje hari Ahad beb,bangla & indon pun tahu cuti..
-
Kadang2 tu cemburu jugak tgk org lain yg maseh berfoye-foye dgn suami & anak di hari Ahad,cth.nye bleh attend kenduri kawen same2,bleh gi pasar same2,gi jogging & berguling dgn anak2,bleh tgk movie same2,bleh bercanda same2,dan mcm2 lg aktiviti lain..
-
Bayangkanlah dia gi keje awal sangat,kul 3pg aku dah kene kejutkan,korang pun masih bermimpi tido berkeroh kuar air liur basi lagi kan..? Gedebak gedebuk dia keje,7.30mlm dia balik,mandi,solat,dinner,tgk tv tak sampai 40minit,layan anak2 sket,then dia TIDO...!! Tido...?? ( tp aku memang tak bleh nak marah,sebab aku paham dia penat keje,kene tido awal utk mood yg ceria utk keje esoknye.. mangse nye akulah jadi tak ceria.. )
-
Dan begitulah rutin harian suami ku setiap hari demi mencari rezeki dan menyara aku & anak2,sesungguhnye aku redha dgn smue ini,eventhough SUNDAY IS NOT MY FUNDAY yg penting we all tetap bahagia mcm anda juga..
-
Macam2 hal lah dunia ni kan,ade tu BINI busy laki terabai,ade tu LAKI BINI busy anak2 terabai,ade tu ANAK2 busy 'mak bapak' terabai.. Eeeeee...seram,aku taknak jadi anak & isteri durhaka.. :)
P/S : Tapi takpe malam ni bleh layan AJL25 kalo hubby tido awal.. Sshhhh...

No comments:

Post a Comment